• Správa o výchovno - vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2020/2021

        • Správa

          o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2020/2021

          Podľa vyhlášky Ministerstva Školstva SR 435/2020 Z.z.

          § 2. ods. 1 a Údaje o škole alebo o školskom zariadení v rozsahu: názov, adresa, telefónne číslo, webové sídlo, adresa elektronickej pošty

          Údaje o škole

          Názov školy

          Základná škola, Školská 1123/29, Bánovce nad Bebravou

          Adresa školy

          Školská 1123/29, 957 01 Bánovce nad Bebravou

          Telefón

          0387603922

          E-mail

          zs3.bn@pbi.sk

          WWW stránka

          zsskolbn.edupage.org

          Vedúci zamestnanci školy

           

          Priezvisko, meno

          Telefón

          Služ. mobil

          e-mail

          Riaditeľ

          Mgr. Renata Gieciová

            0387603922

           

          zs3.bn@pbi.sk

          ZRŠ

          Ing.Mgr. Anna Sekáčová

            0387602355

           

          zs3.bn@pbi.sk

          Vedúca ŠKD

          Bc. Jana Richtárechová

            0387602355

           

          zs3.bn@pbi.sk

          Vedúca ŠJ

          Iveta Botková

            0387603921

           

          zs3.bn@pbi.sk

          Rada školy

          Rada školy

           

          Titl., priezvisko, meno

          Kontakt

          predseda

          Mgr. Danuša Čačková

           

          pedagogickí zamestnanci

          Mgr. Jana Bačková

           

           

           

           

           

           

           

          nepedagogickí zamestnanci

          Iveta Botková

           

           

           

           

          zástupcovia rodičov

          Beáta Bezáková

           

           

          Marta Nemcová

           

           

          Marián Drengubiak

           

           

          Anna Bezáková

           

          zástupca zriaďovateľa

          Marián Chovanec

           

           

          Mgr. Lívia Matejová

           

           

          Mgr. Monika Ašverusová

           

           

          Milan Trebichavský

           

           

           

           

           

          Počet zasadnutí a dátumy zasadnutí Rady školy, prijaté uznesenia:

          7.-12.10.2020

           – oboznámenie nových členov z radov rodičov so Štatútom rady školy a GDPR

          13. – 15.10.2020

          - prerokovanie ,,Správy o výchovno-vzdelávacej činnosti a jej výsledkoch a podmienkach za šk. rok 2019/2020

          - Vyhodnotenie koncepcie na roky 2019-2021

          - Začiatok vyučovania, organizácia vyučovania, plán tried a oddelení ŠKD

          - Školský poriadok

          17.3.2021

          - Schválenie plánu práce Rady školy na rok 2021

          6.4.2021

          - Správa o hospodárení za rok 2020

          - Vyhodnotenie koncepčného zámeru rozvoja školy

          - Návrh rozpočtu na rok 2021

          22.4.2021

          - Priebeh a postup výberového konania

          - Príprava hlasovacích lístkov

          - Príprava miestnosti na výberové konanie

          Poradné orgány školy

          Názov MZ a PK

          Vedúci

          Zastúpenie predmetov

          Poznámka

          MZ 1.-4.ročník

          Mgr. Marta Šišmišová

          1. - 4 . ročník

           

          PK vzdelávacia oblasť Jazyk a komunikácia

          Mgr. Danuša Čačková

          SJL,ANJ,NEJ,RUJ

           

          PK Matematika a práca s informáciami, Človek a príroda

          PaedDr. Jana Kolníková

          MAT, INF,FYZ,CHE,BIO

           

          PK Človek a svet práce, Umenie a kultúra, Zdravie a pohyb

          Mgr. Jana Bačková

          TSV,VYV,HUV,EVD,THD

           

          PK Človek a spoločnosť, Človek a hodnoty

          Mgr. Mária Gunišová

          GEG,OBN,DEJ, ETV, NBV,NRN

           

          MZ ŠKD

          Bc. Jana Richtárechová

          ŠKD

           

           

          § 2. ods. 1 b Údaje o zriaďovateľovi v rozsahu: názov, sídlo, telefónne číslo, adresa elektronickej poštyÚdaje o zriaďovateľovi

          Zriaďovateľ

          : Mesto Bánovce nad     Bebravou

          Nám. Ľ. Štúra 1/1, 957 01 Bánovce nad Bebravou, tel.č.038/7629101, email: primatorka@banovce.sk

           

           

          § 2. ods. 1 d Počet detí, žiakov alebo poslucháčov

          Údaje o počte žiakov

          Počet žiakov školy: 279

          Počet tried: 14

          Podrobnejšie informácie:

          Ročník:

          1.

          2.

          3.

          4.

          5.

          6.

          7.

          8.

          9.

          Spolu

          počet tried

          1

          2

          1

          2

          1

          1

          2

          2

          2

          14

          počet žiakov

          19

          31

          29

          30

          23

          32

          35

          43

          37

          279

          z toho v ŠKD

          13

          20

          21

          19

          8

           

           

           

           

          81

          § 2. ods. 1 e Počet pedagogických zamestnancov, odborných zamestnancov a ďalších zamestnancov

          Zamestnanci

          Pracovný pomer

          Počet pedag. prac.

          Počet nepedag. prac.

          Počet úväzkov pedag. prac.

          Počet úväzkov nepedag. prac.

          TPP

          19

          11

          18,83

          10,57

          DPP

          6

          2

          5,35

          1,74

          Znížený úväzok

          3

          3

          2,18

          2,31

          ZPS

          2

          2

          1,83

          1,57

          Na dohodu

          2

          0

          0,13

          0

          § 2. ods. 1 f Údaje o plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov

          Kvalifikovanosť pedagogických pracovníkov

          počet

          nekvalifikovaných

          kvalifikovaných

          spolu

          učiteľov

           

           19

           19

          vychovávateľov

           

           3

           3

          asistentov učiteľa

           

           3

           3

          spolu

           

           25

           25

          Predmety vyučované nekvalifikovane

          Trieda

          Predmet

          Počet hodín týždenne

          5A,6A,7A,B,8A

          ,9B  Informatika

               6

          7. – 9. ročník   

                Ruský jazyk

               6

          5.-9.ročník

                Technická výchova

               8

          5.A,B,6.A,B

                Náš región

               4

          § 2. ods. 1 g Informácie o aktivitách a prezentácii školy alebo školského zariadenia na verejnosti

          Prehľad výsledkov súťaží a olympiád

          Predmetové súťaže šk. rok 2020/2021

          Meno a priezvisko

          Pedagóg

          Umiestnenie

          Súťaž

          Trieda

          Emanuel Granský

          Kolníková

          1.miesto

          OK

          Matematická olympiáda

          9.A

          Michal Rideky

          Kolníková

          2.miesto

          OK

          Matematická olympiáda

          9.A

          Lukáš Lehocký

          Kolníková

          ÚR (6.m)

          OK

          Matematická olympiáda

          9.A

          Ladislava Lukášová

          Sekáčová

          3.miesto

          OK

          Dejepisná olympiáda

          8.A

          Lívia Šlosárová

          Sekáčová

          4.miesto

          OK

          Dejepisná olympiáda

          8.A

          Veronika Kopčanová

          Sekáčová

          ÚR (6.m)

          OK

          Dejepisná olympiáda

          9.A

          Dávid Lacko

          Jokalová

          3.miesto

          OK

          Dejepisná olympiáda

           7.B

          Sebastián Podoba

          Jokalová

          ÚR (5.m)

          OK

          Dejepisná olympiáda

          7.B

          Natália Plášeková

          Šišmišová

          titul

           

          Mladý Jesenský

          3.A

          Vanesa Matýsek

          Šišmišová

          titul

           

          Mladý Jesenský

          3.A

          Ladislava Lukášová

          Kolníková

          1.miesto

          OK

          Matematická olympiáda

          8.A

          Boris Záumenský

          Španková

          6.miesto

          OK

          Matematická olypiáda

          8.B

          Tomáš Paštrnák

          Magdolenová

          9.miesto

          OK

          Pytagoriáda

          4.B

          Jaroslav Viktorín

          Gunišová

          11.miesto

          OK

          Pytagoriáda

          5.A

          Ladislava Lukášová

          Kolníková

          11.miesto

          OK

          Pytagoriáda

          8.A

          Paulína Buláková

          Magdolenová

          ÚR

          OK

          Pytagoriáda

          4.B

          Alex Mokrý

          Hanková

          ÚR

          OK

          Pytagoriáda

          4.A

          Denisa Špániková

          Magdolenová

          ÚR

          OK

          Pytagoriáda

          4.B

          Sebastián Podoba

          Varhaníková

          3.miesto

          OK

          Olympiáda v AJ

          7.B

          Veronika Kopčanová

          Varhaníková

          3.miesto

          OK

          Olympiáda v AJ

          9.A

          Veronika Kopčanová

          Dvončová

          1.miesto

          OK

          Hviezdoslavov Kubín

          9.A

          Vanesa Matýsek

          Šišmišová

          1.miesto

          KK (TSK+kraj.knižnica

          Píšem, píšeš, píšeme

          3.A

          Denisa Špániková, Dávid Kňazovčík

          Magdolenová

          2.miesto

          TSK

          Postav si svoj hviezdolet

          4.B

          Ladislava Lukášová

          Paulína Selešová

           

          2.miesto

          TSK

          Napĺňame krajskú ekomapu

          8.A

          Ladislava Lukášová

           

          1.pásmo

          Celosl.

          MAKS- mat.súť.

          8.A

          Aktivity žiakov a prezentácia na verejnosti

          V školskom roku 2020/2021 sa naplánované exkurzie neuskutočnili z dôvodu pandémie COVID-19. Takisto koncoročné výlety sa v dôsledku pandémie  neuskutočnili.

           V dňoch 21.9. – 25.9.2020 prebiehal jesenný zber papiera, vyzbieralo sa 12 605 kg papiera, v dňoch 24.5. -  31.5.2021 prebiehal jarný zber papiera, spolu sa vyzbieralo 8 331, 5 kg papiera.  Všetkým triednym učiteľom patrí poďakovanie za vhodnú propagáciu a motiváciu žiakov a žiakom a TU 9.ročníka aj za ochotu pri odoberaní papiera.

          V septembri žiaci 4.ročníka absolvovali základný plavecký výcvik pod vedením p. uč. Hankovej a Magdolenovej. Všetci žiaci zvládli základy plávania podľa individuálnych schopností a plavecký výcvik splnil svoj cieľ.

          18. septembra sme  podporili finančne zbierku „Biela pastelka“, ktorá pomáha nevidiacim a slabozrakým.

          25. septembra sme si  pripomenuli reláciou v školskom rozhlase a aktivitami, ktoré pripravili pre žiakov vyučujúce anglického, nemeckého, ruského a slovenského jazyka Európsky deň jazykov. Žiaci rozdelení do skupín pracovali v jednotlivých ročníkoch so slovnou zásobou, precvičovali si hlavne komunikačné zručnosti.

          Druháci a štvrtáci  pod vedením p. uč. Jamrichovej a Hankovej si pripomenuli svetový deň vody a vytvorili „malé umelecké diela“ na tému: „Cenu vody objavíš, len keď vyschnú studne.“

          V rámci prierezovej témy Výchova k manželstvu a rodičovstvu p. uč. Dvončová v rámci mesiaca úcty k starším so žiakmi vyrobila srdce plné odkazov pre starých rodičov, ktorými potešili a ukázali starkým, že si vážia ich vykonanú prácu a nezabúdajú na nich. 

          Keďže z dôvodu hygienických opatrení sa nemohli konať vianočné dielne, vianočné dielničky si p. uč. 1.stupňa vytvorili vo svojich triedach. Aj v tomto šk. roku navštívil školu Mikuláš, aby rozveselil a potešil žiakov 1.stupňa a odovzdal im sladkosti. Na žiakov 2.stupňa sladkosti počkali až do návratu do školských lavíc po odznení pandémie.

          Žiaci 2.B a 4.A sa tak, ako aj po minulé roky zapojili do projektu Vianočná pošta, kde s láskou vlastnoručne vyrobili pozdravy pre starkých v Domovoch sociálnych služieb.  Práve v čase pandémie, keď bolo medzi ľuďmi viac smútku ako radosti, poslali pod  stromček úsmev, kus dobrej vôle a pocit, že ani  na starších ľudí naše deti nezabúdajú.

          SOŠ strojnícka v BN nám darovala nerezové srdiečko, ktoré slúži na zber plastových uzáverov pre choré deti.

          Žiaci 4. – 9.ročníka sa v rámci náboženskej výchovy s p. uč. Sekáčovou zapojili do tzv. Pôstnej výzvy, ktorá obsahovala výzvu urobiť niečo preto, aby život okolo nás bol lepší a krajší, plný lásky a pohody. Do výzvy sa zapojili mnohí žiaci, ktorí pomohli urobiť  veľa drobných radostí pre iných.

          V marci v rámci mesiaca knihy štvrtáci s p. uč. Magdolenovou si pripomenuli Mateja Hrebendu – zberateľa českej a slovenskej knihy. Cieľom bolo podporiť trvalý záujem o knihy s veľmi zaujímavou tvorivou aktivitou, kde úlohou žiakov bolo poraziť troch bratov: mobil, počítač a tablet, ktorí nám kradnú každú voľnú minútu.

          Svetový deň zdravia sa tento rok niesol v znamení hesla: „Budovanie spravodlivejšieho, zdravšieho sveta“ pripomenula ho vyučujúcim i žiakom p. uč. Jamrichová.

          Aj počas dištančného vzdelávania si žiaci 6.ročníka na hodinách fyziky s p. uč. Špankovou vyskúšali uplatnenie teoretických vedomostí v praxi a vytvorili zaujímavé projekty na tému Ponorka a žiaci 9.ročníka tvorili zaujímavé projekty o fyzikoch.

          Štvrtáci počas dištančného vzdelávania  na hodinách prírodovedy s p. riaditeľkou Gieciovou  tvorili pekné projekty o lesných spoločenstvách.

          Štvrtáci a šiestaci v rámci náboženskej výchovy si pripomenuli udalosti Veľkej noci tak, že si vyrobili záhradku z prírodného materiálu. Pripomenuli si tak nielen udalosti Veľkého týždňa a Veľkej noci, ale aj cibrili si estetické cítenie.

          Tak ako cez Vianoce, ani na Veľkú noc sa nemohli uskutočniť Veľkonočné tvorivé dielne hromadne. Preto žiaci 1. – 4. ročníka pod vedením svojich triednych učiteliek vyrábali výrobky a rôzne dekorácie, pri ktorých nechýbala tvorivosť, nápaditosť a kreativita.

          Žiaci ôsmeho ročníka vyrábali krásne projekty, kde použili prírodné jedlé aj nejedlé suroviny, ktoré našli v domácnosti a vytvorili modely rastlinnej alebo živočíšnej bunky.

          Keďže situácia v súvislosti s pandémiou spôsobila, že sme nemohli usporiadať „Deň otvorených dverí“ pre budúcich prváčikov a ich rodičov, pán učiteľ Makový vytvoril veľmi peknú a zaujímavú  video prezentáciu o škole.

          Od 3. mája mohli na základe priaznivej epidemiologickej situácie v našom okrese nastúpiť na prezenčné vyučovanie už aj žiaci 5. – 7. ročníka. Počas adaptačného obdobia v rámci triednických aktivít sa v triede 5.A jeden deň  premenil na deň domácich miláčikov, kde žiaci spolu p. uč. Makovým mohli porozprávať o živote v prirodzenom životnom prostredí svojim kamarátom a zároveň poukázať aj  na starostlivosť o tieto zvieratká v domácom prostredí.  Žiaci sa veľa naučili nielen o živote zvierat, ale pripomenuli si aj Deň Zeme a upevnili si vzťah k prírode.

          P. uč. Dvončová pri príležitosti Dňa matiek pripravila reláciu do školského rozhlasu, kde poukázala na nenahraditeľnosť materskej lásky. a p. uč. Makový s p. vych. Richtárechovou pripravili veľmi pekné video k tomuto sviatku.

          Piataci s p. uč. Sekáčovou sa už počas dištančného vzdelávania prejavovali veľmi kreatívne a tvorivo riešili rôzne úlohy a zadania z dejepisu a vytvárali rôzne zaujímavé projekty. Pri prezenčnom vyučovaní si vyskúšali, aké to je byť pisárom a vydať svoju vlastnú knihu. Vznikli tak originálne knihy, ktoré opisovali zaujímavé zážitky z dištančnej výučby.

          V rámci hodín anglického jazyka p. uč. Varhaníková so žiakmi šiesteho ročníka pripravila zaujímavé aktivity, súťaže a skupinové práce na tému obchod a nakupovanie, kde sa žiaci premenili na predávajúcich a kupujúcich a precvičovali si tak praktické frázy a rozvíjali slovnú zásobu a komunikačné zručnosti.

          Na hodinách dejepisu sa šiestaci s p. uč. Jokalovou  v rámci rímskych dejín prezliekli za typický rímskych obyvateľov a spríjemnili si tak vyučovanie o zážitkovú formu. Žiaci 9.B na hodinách dejepisu prezentovali  rôzne práce a projekty a vypracovali pekné plagáty na rôzne témy.

          7. júna žiaci našej školy sa stali súčasťou on-line koncertu z cyklu Príbeh hudby. V treťom pokračovaní úspešného koncertu pre deti a mládež Opera letí, sa spolu so Symfonickým orchestrom Slovenského rozhlasu, Bratislavským chlapčenským zborom a sólistami opery zažili príbeh opery od jej vzniku až po súčasnosť. O estetický zážitok sa postarali baletní tanečníci, medzi ktorými bol aj bývalý žiak našej školy M. Pomikal.

          14.  a 15.júna  žiaci 9. ročníka absolvovali v rámci  prierezovej témy Finančná gramotnosť  Dni finančnej gramotnosti, kde pod vedením skúsených lektoriek z OZ Zlatá tehlička v Trenčíne prebrali rôzne témy v súvislosti s platobnými kartami, platbami v hotovosti, sporením, správnym investovaním a pod. Po ukončení tí žiaci, ktorí dosiahli viac ako 60% úspešnosť získali certifikát. 

          Pán učiteľ Makový sa počas celého školského roka aktívne podieľal na skrášľovaní a úprave školského prostredia, čistenie areálu školy.

          Keďže celoplošné testovanie 9 bolo zrušené, naša škola bola vybraná na realizáciu Monitoringu 2021, ktorého cieľom bolo zmapovať názory a skúsenosti žiakov 9. ročníka v súvislosti s dištančnou formou vzdelávania v tomto školskom roku  a zistiť u žiakov úroveň vedomostí  formou riešenia 2. Testov z matematiky, slovenského jazyka a literatúry a dotazníka.

          Počas šk. roka vyučujúce THD a EVD spolu so žiakmi sa starali o úpravu okolia školy, ihrísk a celého areálu školských ihrísk.

          Počas celého školského roka sme aktívne spolupracovali s pracovníčkami CPPPaP, ktoré pracovali hlavne so žiakmi 5.ročníka. Spolupracovali sme aj s Centrom špeciálno-pedagogického poradenstva ohľadom integrovaných žiakov  i detí, ktorí majú začať plniť PŠD.

          Zápis žiakov do 1.ročníka sa uskutočnil počas pandémie COVID - 19 14. a 15.apríla 2021 pri dodržaní  hygienických požiadaviek.

          Počas pandémie COVID – 19 sa za prísnych hygienických požiadaviek uskutočnilo podpisovanie prihlášok na stredné školy. Počas pandémie  bola p. uč. Poliačiková s rodičmi v kontakte - prostredníctvom našej stránky edupage, mailov a telefónov. Spolupráca s rodičmi bola aj napriek zložitej situácie veľmi dobrá.

          Počas dištančného vzdelávania vyučujúci so žiakmi komunikovali pomocou: aplikácie ZOOM, Viber, WhatsApp, Messenger, Skype, email, pošta na www.bezkriedy, telefonické rozhovory, video rozhovory, osobným stretnutím. Na spomenuté aplikácie žiaci posielali vypracované úlohy, o ktoré ich žiadali. Zadania úloh boli  žiakom posielané na edupage, a tiež si ich mohli pozrieť na webovom sídle školy v záložke Písomky/DÚ. Rôzne pracovné listy, prezentácie, podrobnejšie vysvetlenie nového učiva im bolo zasielané na nástenku na www.bezkriedy.sk a na vyššie spomenuté aplikácie. Väčšina žiakov pristupovala ku svojej práci veľmi zodpovedne. Vypracované úlohy sa snažili odovzdávať pravidelne a dôsledne napísané. Niektorí žiaci z málo podnetného prostredia pracovali až po telefonickom alebo osobnom rozhovore s ich rodičmi.  Žiakom z málo podnetného prostredia boli zadávané úlohy prostredníctvom sociálnej asistentky osobne. Odovzdávanie zadaných úloh u nich bolo nepravidelné, nepresné. Integrovaní žiaci pracovali iniciatívne s pomocou vyučujúceho  a s pomocou svojich rodičov. Žiaci pracovali  s asistentkou učiteľa aj  prostredníctvom online vyučovania. Pri dištančnom vzdelávaní väčšina vyučujúcich využívala stránky internetu na www.zborovna.sk

           

          § 2. ods. 1 h Informácie o projektoch, do ktorých je škola alebo školské zariadenie zapojené

          Projekty

          Projekty, do ktorých je škola zapojená, ich zameranie, stručná charakteristika

          A) Dlhodobé B) Krátkodobé C)

          V školskom roku 2020/2021 boli školou vypracované projekty:

           

          Školské mlieko – cieľom projektu j zvýšiť konzumáciu mlieka a mliečnych výrobkov.

          Školské ovocie – zvýšiť u detí konzumáciu ovocia a ovocných štiav

          Vypracovaný bol projekt na poskytnutie dotácie z rozpočtu mesta na 700€ na zabezpečenie okresného kola Hliadok mladých zdravotníkov. Projekt vypracovala Renata Gieciová. Okresné kolo sa nezrealizovalo z dôvodu hygienických opatrení v súvislosti s pandémiou COVID – 19.

          Projekt ,,Beh oslobodenia 2020“ na organizáciu masovo-športového podujatia vypracovala Renata Gieciová, požadovaná výška na realizáciu bola 166€. Akcia sa nekonala z dôvodu hygienických opatrení v súvislosti s pandémiou COVID – 19.

          Vďaka projektu Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka v SR podarilo získať financie na vybudovanie a zlepšenie technického vybavenia odbornej učebne na vyučovanie biológie a chémie. Projekt na vybudovanie biologicko-chemickej učebne na 3. poschodí sa zrealizoval v sume 4781,99€.

          Projekt ,,Viem, čo zjem“- hravou formou si osvojiť zásady zdravej výživy. Projekt zaregistrovala R. Gieciová, do projektu sa zapojila II.B výtvarnými prácami, vyhodnotenie projektu p. E. Jamrichová .

          Projekt ,,Čítame radi2“ výzva MŠVVaŠ SR na zakúpenie titulov do školských knižníc,vo výzve sme boli ako škola úspešný a  zakúpili sme knihy do žiackej knižnice a učiteľskej knižnice v sume 800€. Projekt vypracovala R. Gieciová, knižné tituly navrhli p. Mattošová, Janečková a Čačková.

          Zapojili sme sa do 6. ročníka Európskeho týždňa športu pod názvom ,,Cvičím, cvičíš, cvičíme.“ Je to kampaň na nabádanie k pohybu a športovaniu čo najväčšieho počtu ľudí každej vekovej kategórie. V našej škole sme opäť zostavili pestrý výber cvičení- švihadlovú škôlku, jazda na kolobežkách, futbal, vybíjaná, prehadzovaná, súboje v badmintone. Žiaci využili skákanie po labyrintoch a rôznych farebných škôlkach pomaľovaných po ihrisku.

          Zapojením sa do dvojročného projektu na tému odpady škola získala certifikát a zelenú vlajku ,, Zelená škola“. Cieľom programu bola podpora školských komunít, v ktorých si ich členovia čaro i nástrahy spolupráce v problematike životného prostredia.  Projekt vyhodnotilo Centrum etickej a environmentálnej výchovy Živica zo Zvolena. Projekt vypracovala a realizovala p. Poliačiková.

          Projekt Eko Alarm – registráciu školy vykonala p. Poliačiková. Ak škola bude úspešná, získame nádoby na triedenie odpadu do tried  a tým budeme učiť ako a prečo minimalizovať a triediť odpad aj v škole.

          Mottom 11. ročníka česko-slovenského projektu Záložka do knihy spája školy bolo "Radosť z čítania ukrytá vo veršoch básní alebo v próze". Do projektu sa zapojili žiaci 1. - 4. ročníka. Počas hodín výtvarnej výchovy a pracovného vyučovania zhotovili rôznorodé záložky pre žiakov do ZŠ Zámutov v Prešovskom kraji.

          Žiadosť na poskytnutie finančných prostriedkov na dotáciu pre základné školy pod názvom ,,Modernejšia škola“, ktorú vyhlásilo MŠVVaŠ SR vypracovala R. Gieciová. V projekte sme sa zamerali na revitalizáciu oddychových zón v 5 učebniach. Hodnota predloženej žiadosti bola v sume 26 940€. Žiadosť nebola podporená.

          Projekt ,,Nakresli si svoje zdravie“- organizoval RÚVZ Trenčín. Do projektu sa zapojila 4.B trieda. V súvislosti so Svetovým dňom zdravia 2021 prebieha výtvarná výzva „Nakresli zdravie“, ktorej cieľom je primäť deti v rannom veku zamyslieť sa nad tým, čo pre ne zdravie znamená a svoju predstavu akýmkoľvek spôsobom nakresliť na papier. Cieľovou skupinou sú žiaci prvého stupňa základných škôl. Do projektu sa zapojila 4.B trieda.

          Zapojili sme sa do vzdelávacieho podujatia Slovenskej akadémie ,,Demokratické a inkluzívne školské prostredie pre všetkých“, ktoré realizoval Štátny pedagogický ústav v Bratislave. Prihlášky poslali p. Poliačiková, Varhaníková a Sečanská. Z dôvodu obmedzeného počtu miest nebola prihláška na podujatie akceptovaná. Prihlásili sme sa na podujatie v školskom roku 2022/2023.

          § 2. ods. 1 i Informácie o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole alebo v školskom zariadení

          Výsledky inšpekčnej činnosti

          Dátum poslednej inšpekčnej kontroly:14.-16.06.2021

          Druh inšpekcie: následná

          Ak bola inšpekcia vykonaná v šk. roku 2020/2021, uveďte predmety a oblasti (riadenie, proces, podmienky), v ktorých bola dosiahnutá úroveň:

          Predmety: Telesná a športová výchova, fyzika : priemerná

          V škole chýba na vzdelávanie žiakov so ZZ špeciálny pedagóg.

          § 2. ods. 1 j Informácie o priestorových podmienkach a materiálno-technických podmienkach školy alebo školského zariadenia

          Materiálno-technické podmienky

          Budova školy je v prevádzkyschopnom stave. Priestor školy plne vyhovuje počtu vzdelávaných žiakov. Každá trieda má vlastnú kmeňovú učebňu. 3 oddelenia ŠKD má vlastnú herňu. Vybudovali sme oázu pokoja vo vnútornom átriu školy- zveľaďujeme prostredie výsadbou zelene, vybudovali sme altánok s lavicami a stolmi na vyučovanie. Skleník a časť pozemku využívame v rámci vyučovacích hodín technika, ekonomika a vedenie domácnosti. V školskom areáli sa nachádza trávnatá plocha, ktorú pravidelne udržujeme kosením a zbieraním odpadkov. Tu môžu žiaci tráviť svoj voľný čas i počas pobytu v ŠKD.

          Z hygienických dôvodov i z dôvodu úspory vody sa priebežne vykonáva údržba vodovodných batérií, výmena toaliet a oprava potrubia v niektorých sociálnych zariadeniach . Učebné pomôcky do kabinetov a knihy do školskej knižnice dopĺňame podľa potreby priebežne. Škola je vybavená dostatočným množstvom moderných učebných pomôcok. Z dôvodu pandemických opatrení COVID-19 sme neposkytovali telocvične na prenájom. Priebežne sa opravovali WC, maľovali sa triedy, tabule, hygienické zariadenia.

          V priebehu roka pravidelne školník kosil celý areál školy. Zakupovala sa dezinfekcia a priebežne boli dopĺňané zásobníkmi toaletným papierom, papierovými utierkami, dezinfekčným mydlom. Pre nepedagogických zamestnancov sa zakúpili pracovné odevy a ochranné pomôcky. Na skrášlenie priestorov chodieb školy sa zakúpili kvetináče a zemina. Zakúpil sa antikórový dez do ŠJ a príbory za 559,03€. Vymenili sme 21ks svietidiel na chodbách školy za úsporné- letkové v sume 966€. Zakúpili sa pre 180žiakov 2.stupňa šatníkové skrinky. Zakúpili sa skrinky do novovytvorenej učebne geografie, kancelársky materiál a papier v sume 1999,80€. Zakúpenie 18 notebookov pre pedagogických zamestnancov na dištančné vzdelávanie. Zakúpenie kosačky v sume 779€. Vybavenie 3 tried 1. stupňa skrinkami v sume 3074€. Drobné opravy (vchodový zvonček, rozhlas, elektrický rozvod v ŠJ v sume 352,52€. Vybavenie dopravného ihriska kolobežkami prilbami pre žiakov 1. Stupňa a ŠKD vo výške 600€. Z eko projektu Nadácie Pontis boli zakúpené žiarivky a časové relé v sume 149,51€. Z projektu MŠVVAŠ SR ,,Čítame radi“ sme zakúpili knihy do žiackej a učiteľskej knižnice v hodnote 800€. Za 12 mesiacov školského roka sme zaplatili za teplo sumu 53 869,84€. V kalendárnom roku 2020 nás mesto nemuselo dofinancovať, škola si vedela uhradiť výdavky za teplo vlastnými prostriedkami.

          V súvislosti so zabezpečením výchovnovzdelávacieho procesu uviesť hodnotenie

          V učebniach sú vymenené učiteľské stoly, žiacke lavice, vymieňame starý nábytok za nový (v odborných aj kmeňových učebniach), svietidlá v triedach a na chodbách, renovujeme dvere do tried a učební, šatne v telocvičniach sú zrenovované, šatníky na odkladanie osobných vecí v triedach a na chodbách sú vymenené, skrášľujeme interiér školy farebnosťou, triedy sú vybavené IKT.

          - priestorov školy (učebne, odborné učebne, telocvične, ihriská, školská jedáleň a pod.)

          Máme odborné učebne na vyučovanie biológie, hudobnej výchovy s videom, slovenského jazyka s čitárňou a knižnicou, jazykové učebne a laboratórium, 3 učebne IKT, odborné učebne fyziky a chémie, enviro-učebňu, cvičnú kuchynku, dielne, 2 telocvične, posilňovňu, 2 asfaltové ihriská, minitelocvičňu. V miestnosti s interaktívnou tabuľou so spätnou projekciou uskutočňujeme semináre, porady a vyžívame pri vyučovaní žiakov, ďalších 13 interaktívnych tabúľ je v kmeňových triedach. Z projektu sme získali 20 ks tabletov s notebookom a wifi routerom.

          Telocvične potrebujú rekonštrukciu, taktiež vonkajšie priestory – ihriská, bežecká dráha, doskočisko sa udržiavajú na využívanie ešte v pôvodnom stave. Boli vypracované projekty na obnovu týchto priestorov, dotácie sme nedostali.

          Školská kuchyňa- postupne sa vymieňajú staré stroje na prípravu jedál za nové- modernejšie, dopĺňa sa inventár (taniere, poháre, príbory...) Vymenená bola rozvodová skriňa.

          - zabezpečenie výučby učebnými pomôckami

          Doplnená bola učiteľská a žiacka knižnica novými titulmi z projektu MŠVVaŠ SR ,,Čítame radi 2“ v sume 800€, nové pomôcky sme získali do biologickej učebne z projektu Ministerstva pôdohospodárstva. Priebežne dopĺňame pomôcky do ostatných kabinetov.

          - stručnú analýzu súčasného stavu

          Pedagogický kolektív sa omladzuje postupne výmenou zamestnancov- odchodom do dôchodku, ukončením pracovnej zmluvy dohodou a prijatím mladších. Odbornosť vyučovania – chýba odborník na vyučovanie techniky a ruského jazyka.

          Znižuje sa počet žiakov pri zápise z dôvodu pričlenenia marginalizovanej skupiny z Ulice K nemocnici.

          - potreby a pripravované plány

          Škola potrebuje finančné prostriedky na rekonštrukciu budovy školy, z vlastných zdrojov nie je možné financovať veľké opravy budovy školy.

          § 2. ods. 1 k Informácie o oblastiach, v ktorých škola alebo školské zariadenie dosahuje dobré výsledky, o oblastiach, v ktorých má škola alebo školské zariadenie nedostatky

          Úspechy a nedostatky

           

          Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky:

          • zapojenosť do súťaží, pekné umiestnenia žiakov,
          • umiestnenia žiakov na stredných školách a ich úspešné ďalšie štúdium
          • podporovali sme zážitkové učenie, využívanie moderných technológií vo vyučovacom procese,
          • prezentácia aktivít v miestnych médiách
          • efektívne využívanie priestorov školy,
          • činnosti a projekty na rozvoj ekologického a environmentálneho povedomia
          • množstvo a vybavenosť odborných učební.

          Oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť:

          Návrh opatrení:

          • zlepšiť spoluprácu s terénno-sociálnym pracovníkom školy pri riešení problémových detí zo sociálne znevýhodneného prostredia,
          • zabezpečiť prácu špeciálneho pedagóga
          • získať finančné prostriedky na oplotenie areálu školy a zakúpenie kamier, výmenu svietidiel v triedach, rekonštrukcia elektroinštalácie a sociálnych zariadení v budove školy, výmenu linolea v triedach a na chodbách, opláštenie a oprava strechy na budove školy.

          § 2. ods. 3 a ZŠ: Počet žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami

          ŠVVP na ZŠ

          Počet žiakov so ŠVVP: 22

          § 2. ods. 3 b ZŠ: Počet zapísaných žiakov do prvého ročníka v školskom roku, v ktorom sa správa vypracúva

          Zapísaní žiaci

          Počet zapísaných prvákov k 30.6.2020: súčet 33/ počet dievčat : 14

          Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2020: 18 / 8 dievčat 

          Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: súčet / počet dievčat 

           

          Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2021

           

          Nižší ročník

          5.roč.

          6.roč.

          7.roč.

          8.roč.

          9.roč.

          Spolu

          Počet žiakov

           0

           1

           

           4

           7

           35

           47

          § 2. ods. 3 e ZŠ: Výsledky hodnotenia žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania

          Výchovné predmety boli na základe rozhodnutia pedagogickej rady hodnotené slovom absolvoval.

          Klasifikácia tried

          Trieda

          ANJ

          BIO

          DEJ

          EVD

          ETV

          FYZ

          GEG

          HUV

          CHE

          I.A

           

           

           

           

           

           

           

           

           

          II.A

          1

           

           

           

          1

           

           

          1

           

          II.B

          1

           

           

           

          1

           

           

          1

           

          III.A

          1,77

           

           

           

          1

           

           

          1

           

          IV.A

          1,47

           

           

           

          1

           

           

          1

           

          IV.B

          1,54

           

           

           

          1

           

           

          1

           

          V.A

          2,14

          2,32

          1,68

           

           

           

          2,14

           

           

          VI.A

          2,63

          2,24

          2,36

           

           

          2,48

          2,16

           

           

          VII.A

          3,18

          2

          3,12

           

           

          2,88

          3,24

           

          1,65

          VII.B

          2,47

          2,29

          2,41

           

           

          2,18

          2,18

           

          1,35

          VIII.A

          1,85

          1,81

          1,86

           

           

          1,81

          1,67

           

          1,35

          VIII.B

          2,75

          2,57

          2,57

           

           

          2,81

          2,76

           

          1,85

          IX.A

          1,84

          1,45

          1,3

           

           

          1,45

          1,6

           

          1

          IX.B

          2,2

          1,6

          1,87

           

           

          2,27

          2

           

          1,47

           

          Trieda

          INF

          MAT

          NBV

          NRN

          NEJ2

          OBN

          I.A

           

           

           

           

           

           

          II.A

           

          1,5

          1

           

           

           

          II.B

           

          1,36

          1

           

           

           

          III.A

          1

          1,7

          1

           

           

           

          IV.A

          1

          1,93

          1

           

           

           

          IV.B

          1,08

          1,69

          1

           

           

           

          V.A

          1

          2,52

           

           

           

           

          VI.A

          1

          2,56

           

           

           

          1

          VII.A

          1

          3,35

           

           

          1

          1

          VII.B

          1

          2,47

           

           

          1

          1

          VIII.A

          1

          2,29

           

           

          1,67

          1

          VIII.B

          1

          2,81

           

           

          1,3

          1

          IX.A

          1

          1,85

           

           

          1,09

          1

          IX.B

          1

          2,73

           

           

          2,13

          1

           

          Trieda

          PVC

          PDA

          PRV

          RUJ2

          I.A

           

           

           

           

          II.A

           

           

          1,21

           

          II.B

           

           

          1

           

          III.A

          1

          1,42

           

           

          IV.A

          1,07

          1,47

           

           

          IV.B

          1

          1,62

           

           

          V.A

           

           

           

           

          VI.A

           

           

           

           

          VII.A

           

           

           

          1,5

          VII.B

           

           

           

          1,33

          VIII.A

           

           

           

          1,17

          VIII.B

           

           

           

          2

          IX.A

           

           

           

          1,33

          IX.B

           

           

           

          1,33

           

          Trieda

          SJL

          SPR

          THD

          TSV

          VLA

          VUM

          VYV

          I.A

           

          1

           

           

           

           

           

          II.A

          1,5

          1

           

          1

           

           

          1

          II.B

          1,29

          1

           

          1

           

           

          1

          III.A

          1,78

          1

           

          1

          1,5

           

          1

          IV.A

          2,33

          1

           

          1

          1,8

           

          1

          IV.B

          1,92

          1

           

          1

          1,85

           

          1

          V.A

          2,57

          1

           

           

           

           

           

          VI.A

          2,7

          1

           

           

           

           

           

          VII.A

          3,18

          1

           

           

           

           

           

          VII.B

          2,47

          1

           

           

           

           

           

          VIII.A

          2,19

          1

           

           

           

           

           

          VIII.B

          2,9

          1

           

           

           

           

           

          IX.A

          1,75

          1

           

           

           

           

           

          IX.B

          2,73

          1

           

           

           

           

           

           

          Prospech žiakov

          Trieda

          Počet

          Prospeli

          Neprospeli

          Neklasifikovaní

          I.A

          19

          19

          0

          0

          II.A

          14

          14

          0

          0

          II.B

          17

          17

          0

          0

          III.A

          29

          29

          0

          0

          IV.A

          16

          16

          0

          0

          IV.B

          14

          14

          0

          0

          V.A

          23

          20

          3

          0

          VI.A

          32

          30

          2

          0

          VII.A

          18

          14

          4

          0

          VII.B

          17

          16

          1

          0

          VIII.A

          21

          21

          0

          0

          VIII.B

          22

          19

          3

          0

          IX.A

          21

          21

          0

          0

          IX.B

          16

          16

          0

          0

          VYHODNOTENIE DIŠTANČNÉHO VZDELÁVANIA

          Priebeh dištančného vzdelávania:

          Počas DV vyučujúci hľadali najoptimálnejší spôsob zadávania a hodnotenia úloh. Každý vyučujúci si zaviedol systém, ktorý vyhovoval vyučujúcemu aj žiakom. Niektorí zadávali úlohy viackrát za týždeň, iní zadali úlohy na celý týždeň v pondelok. Pre vyučovanie on-line bol vytvorený stabilný rozvrh. (Vyučovanie prebiehalo najčastejšie cez Messenger, Zoom a Skype).

          Vyučujúci zadávali úlohy podľa zredukovaného obsahu učiva- v jednotlivých ročníkoch sa vo všetkých vzdelávacích oblastiach dodržiavala indikatívna týždenná zaťaž žiakov a upraveného rozvrhu.

          Asistentky učiteľa využívali na komunikáciu so žiakmi so ŠVVP on-line komunikáciu (Messenger, Skype), ale aj edupage, bezkriedy.sk, prostredníctvom ktorých im zadávali úlohy a povzbudzovali ich k práci.

          V období mimoriadneho prerušenia školského vyučovania sa vyučujúci vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia zamerali  najmä na podporu čitateľskej gramotnosti, rozvoj jazykových kompetencií a komunikačné ciele.

          V matematike a prácou s informáciami sa zamerali na  na budovanie základov matematickej gramotnosti a na rozvíjanie kognitívnych oblastí – vedomosti, ovládanie faktov, postupov, aplikácie - používanie získaných vedomostí na riešenie problémov reálneho života, zdôvodňovanie - riešenie zložitejších problémov, ktoré vyžadujú širšie chápanie súvislostí a vzťahov.

          V biológií, fyzike a chémií vytvárali priestor, ktorý umožňoval žiakom manipulovať s konkrétnymi predmetmi, pozorovať javy, merať, vykonávať experimenty, vzájomne diskutovať, riešiť otvorené úlohy, praktické a teoretické problémy. Žiacke objavovanie, bádanie, skúmanie boli základnými prístupmi, ktoré umožnili nielen osvojiť si nové vedomosti, ale aj základy spôsobilostí vedeckej práce a vytvárali pozitívne postoje k vedeckému spôsobu poznávania sveta.

          V dejepise si žiaci postupne osvojovali kultúru spoločenskej komunikácie a demokratické spôsoby svojho konania, lebo chápanie, vnímanie a porozumenie historických procesov predstavuje jeden zo základných predpokladov komplexného poznávania ľudskej spoločnosti. Získavali schopnosti poznávať históriu na základe analýzy primeraných školských historických písomných, obrazových, hmotných a grafických prameňov a sú schopní týmto prameňom klásť primerane adekvátne otázky, rozvíjali si komplex kompetencií – spôsobilostí, schopností rozvíjať a kultivovať kultúrny dialóg a otvorenú diskusiu ako základný princíp fungovania histórie i školského dejepisu v demokratickej spoločnosti. V geografii vyhľadávali a porovnávali, posudzovali  pravdivosť a zhodnocovali dostupné informácie o krajine z rôznych informačných zdrojov, prezentovali informácie o krajine v rôznych podobách (grafy, tabuľky, schémy, diagramy, fotografie, filmy a pod.),interpretovali mapy rôzneho druhu v digitálnej aj tlačenej podobe, zdôvodňovali rôznorodosť prírodných podmienok na Zemi a ich vplyv na život človeka, zaujímali postoj k najvážnejším problémom ľudstva a ponúknu vhodné riešenia, vyučujúci viedli žiakov k pochopeniu zložitosti krajiny a silnú vzájomnú previazanosť jej prírodných a socioekonomických zložiek.

          V predmete občianska náuka sa žiaci učili vytvárať a rozvíjať sociálne a občianske vedomia žiakov. Prostredníctvom vymedzených pojmov a výkonov získavali potrebné vedomosti, zručnosti a nadobudnutie spôsobilostí, ktoré im umožnia orientovať sa v sociálnom prostredí a v bežných životných situáciách.

          Zadávanie a vypracovávanie úloh v rámci komplementárnych vzdelávacích oblastí ku ktorým patria aj výchovné predmety boli v období dištančného vzdelávania dobrovoľné.

          Pedagógovia však komunikovali so žiakmi prostredníctvom aplikácií mobilných telefónov aj prostredníctvom internetu – edupage, bez kriedy a pod.

          Žiaci komunikovali so svojimi vyučujúcimi prostredníctvom aplikácií mobilných telefónov aj prostredníctvom internetu – edupage, bez kriedy a pod. a posielali vypracované zadania – pracovali na svojich výrobkoch, ochotne posielali foto výrobkov, zapájali sa do domácich prác, pripravovali napr. veľkonočnú výzdobu, piekli sušienky a pod. Žiaci aktívne reagovali na podnety, ochotne spolupracovali.

          Žiaci so ŠVVP komunikovali s asistentkou učiteľa, ktorá im zadávala úlohy na precvičovanie motoriky, tvorivú činnosť a pod.

          Jednotliví vyučujúci hodnotili priebežne počas dištančného vzdelávania prácu žiakov slovne – vyjadrovali im podporu a oceňovali prístup žiakov k práci a aktivitu.

          V 5. ročníku sa čas od využil na zopakovanie a utvrdenie učiva hlavných vzdelávacích oblastí hravou formou prostredníctvom blokového vyučovania, ktoré bolo zamerané na rozvíjanie prierezových tém, komunikatívnych zručností a sociálneho správania.

          Žiaci boli počas karantény dlhodobo sociálne izolovaní, a preto sa vyučujúci zamerali na adaptáciu detí na školské prostredie, školské vzdelávanie a podporovali socializáciu žiakov prostredníctvom spoločných aktivít a vzájomnými rozhovormi.

          Vyučujúci sa počas dištančného vzdelávania vzdelávali z dostupných portálov: www.ucimenadialku.sk; www.zborovna.sk; webináre, lepšia geografia, učíme dejepis ......

          Metódy a formy DV:

          Každý vyučujúci si volil také formy a metódy vzdelávania, ktoré vychádzali z možností žiakov, ale aj učiteľa.

          On-line vzdelávanie: rozdelenie žiakov triedy do skupín; presný čas (deň, hodina) výučby;                           

                                            využívali najmä Zoom,  Messenger a Skype;

          edupage: zadávanie úloh; využívanie rôznych vzdelávacích programov a aplikácií;

          bezkriedy.sk: zadávanie úloh, kontrola úloh, komunikácia so žiakmi i rodičmi, využívanie 

                               aplikácií;

          e- maily: posielanie vypracovaných úloh vyučujúcim, spätná väzba, komunikácia so žiakmi 

                         a rodičmi;

          Messenger: on-line vyučovanie, zadávanie úloh, odosielanie vypracovaných úloh vyučujúcim, 

                              komunikácia  so žiakmi.

          - materiály si vyučujúci vypracovali sami alebo ich stiahli z portálu www.zborovna.sk.

          Pedagogickí pracovníci využívali na kontakt so žiakmi a ich zákonnými zástupcami telefonické a on-line konzultácie, SMS a e-maily.

           

          Spôsoby hodnotenia:

          Vyučujúci:

          - pri hodnotení každého žiaka rešpektovali individuálne podmienky na domácu prípravu a dištančné vzdelávanie,

          - poskytovali žiakom slovnú spätnú väzbu (korekcia chýb, pomoc pri vypracovaní úloh,...)

          - akceptovali  podmienky žiakov na vzdelávanie (prispôsobili formy a metódy učenia),

          - pri priebežnom aj záverečnom hodnotení  prihliadali na osobitosti, možnosti a individuálne podmienky na domácu prípravu počas prerušeného vyučovania v školách,

          - pri priebežnom aj záverečnom hodnotení  zohľadnili aj sebahodnotenie žiaka.

          Vyučujúci rešpektovali odporúčania MŠVVaŠ:

          - počas prerušeného vyučovania v školách nehodnotili žiakov na základe testov a písomných skúšok,

          - nepísali predpísané kontrolné písomné práce, vyplývajúce z výkonového štandardu štátneho vzdelávacieho programu,

          - po obnovení vyučovania v školách nerealizovali písomné a ústne skúšanie. 

          Materiálne podmienky:

          Žiakom, ktorí nemali prístup k internetu, boli úlohy (PL) doručované osobne a takisto bola z ich strany zabezpečená aj spätná väzba.

          Výhody a nevýhody DV:

          Výhody

          - spolupráca s rodičmi niektorých slabších a aj integrovaných žiakov, ktorí sa skutočne zaujímali o úlohy a ich riešenie a pre nich zase bolo pomocou i to, že videli, čo má žiak na úlohu a tým, že to niektorí posielali zo svojich telefónov, mali možnosť aspoň na diaľku úlohy skontrolovať,

          - šikovnejším a aktívnym žiakom DV celkom vyhovuje, zvládajú požiadavky, prípadne sa pýtajú, ak im niečo nie je jasné,

          - žiak má možnosť komunikovať s učiteľom individuálne, bez zábran pred spolužiakmi,

          - možnosť pracovať v čase, ktorý žiakovi vyhovuje bez stresu zo skúšania a známkovania,

          - žiaci študovali svojím tempom,

          - spätná väzba žiakov - ak niečo nevedeli - opravili sme to,

          - slabší žiaci pracovali viac a pravidelnejšie ako výborní žiaci,

          - odbúralo sa napomínanie, aby žiaci dávali pozor a nebavili sa.

          Nevýhody

          - tento typ vzdelávania nie je veľmi vhodný na zvládnutie náročnejšieho učiva, skôr na opakovanie a utvrdzovanie už prebratého učiva,

          - DV  nenahrádza v plnej miere živý kontakt učiteľa a žiaka,

          - niektorých žiakov to viedlo skôr k pohodlnosti a reagovali až na výzvy, iní dokonca až na výzvy rodičom,

          - nevedomosť žiakov pri práci s edupage a bezkriedy.sk,

          - neochota pracovať samostatne,

          - chýbajúca spätná väzba,

          - nedostatočné technické vybavenie PC, internet...,

          - pri štúdiu cudzieho jazyka chýba osobný kontakt s inými účastníkmi  dialógov, spontánna reakcia v precvičovaných situáciách,

          - po čase klesá motivácia študentov k čo najlepším výkonom,

          - pri vyučovaní cudzieho jazyka chýbala možnosť napočúvať si výslovnosť,

          - niektorí žiaci vôbec nereagovali – ťažko bolo určiť, či nevedia, nechcú, alebo majú problém s pripojením.

          - DV je náročne na čas - oprava každého cvičenia (to, čo v škole opravíme spolu za desať minút - teraz trvá aj hodinu, lebo to opravujeme každému zvlášť) a spätná väzba žiakovi,

          -  chýba opakovanie, precvičenie a utvrdenie učiva - žiaci niečo vypracujú, ale viac sa k tomu už nevrátia - neučia sa to,

          - DV nebrala väčšina žiakov vážne (pravdepodobným dôvodom bolo nastavenie hodnotenia- nikto nemôže opakovať ročník- čo bolo demotivujúce pre žiakov).

           

          § 2. ods. 5 a Informácie o finančnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy alebo školského zariadenia podľa osobitného predpisu

          Finančné a hmotné zabezpečenie

          1. Dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov

          V roku 2020/2021 bola štátna dotácia na prenesené kompetencie vrátane príspevku na digitálne technológie a dezinfekciu vo výške 615 024,58€. Dochádzajúcim žiakom školy bolo preplatené cestovné vo výške 10 274,83€. Učebné pomôcky pre žiakov v hmotnej núdzi boli zakúpené vo výške 249€.

          2. Príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi vyživovaciu povinnosť

          Z prostriedkov zákonných zástupcov školy za pobyt v ŠKD sme získali 3 280€.

          Ostatné výnosy (prenájom bytu, telocvične, učební, zberu papiera, príjmu za poškodené učebnice a z RZZP) boli vo výške 1 512,89€, réžia 14 206,32€.

          3. Finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a spôsob ich použitia v členení podľa financovaných aktivít

          Za vzdelávacie poukazy sme v školskom roku 2020/2021 získali 7 488€.

          Lyžiarsky výcvikový kurz a škola v prírode 0€.

          Príspevok na učebnice 4 726€.

          Príspevok pre žiakov s poruchami učenia 1 400€.

          Vyčerpaná dotácia na podporu k stravovacím návykom pre žiakov vo výške 22 170€.

          Trom asistentom učiteľa bolo vyplatených 36 579€ vrátane odvodov do poisťovní-

          4. Finančné prostriedky získané od rodičov alebo zákonných zástupcov žiakov, právnických osôb alebo fyzických osôb a spôsob ich použitia v členení podľa finančných aktivít

          Z rozpočtu Rady rodičov boli financie použité:

          ŠKD  300€, Zimné slávnosti 385,85€, MDD 380€, Odmeny žiakom 121,50€, plavecký výcvik 160€, mimoškolská záujmová činnosť 22,11€, ostatné výdavky 105€, skrinky pre žiakov 3300€.

          5. Iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov

          Dotácia na projekt ,,Čítame radi“ v sume 800€ bola použitá na zakúpenie kníh do žiackej knižnice.

          § 2. ods. 5 b Informácie o aktivitách školy alebo školského zariadenia, ktoré realizuje pre deti alebo pre žiakov v ich voľnom čase

          Voľnočasové aktivity

          Záujmové krúžky v školskom roku 2020/2021 v dôsledku pandémie Covid-19 nepracovali.

          Finančné prostriedky sa použili na úhradu nákladov súvisiacich so zabezpečením protiepidemiologických opatrení (rúška, respirátory, dezinfekcia, toaletný papier, papierové utierky...)

          § 2. ods. 5 c  Spolupráca s rodičmi

          -s CPPPaP a CŠPPaP v Bánovciach nad Bebravou v rámci konzultácií a zápisu do 1. ročníka

          - s Centrom voľného času –pri organizovaní online okresných kôl olympiád a súťaží

          - s Domovom dôchodcov v Bánovciach nad Bebravou pri príprave darčekov k Mesiacu úcty k starším

          - so sociálno- terénnymi zamestnancami z MsÚ a ÚPSVaR

          - s inštruktormi plavárne v Bánovciach nad Bebravou pri organizácii plaveckého výcviku

          - s Úniou slabozrakých a nevidiacich Slovenska pri organizovaní zbierky Biela pastelka

          - s lektorkami s OZ Zlatá tehlička v Trenčíne pri organizovaní prednášky pre 9. ročník